Personenseite

Vanessa Wildenauer

Kurzbiographie
Vorträge und Präsentationen
Forschungs-
projekte und
Publikationen
Grundschuldidaktik Englisch
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Kontakt Universität Leipzig
Erziehungswissenschaftliche Fakultät
Grundschuldidaktik Englisch
Marschnerstr. 31, 04109 Leipzig
Raum 134
Telefon +49 (0) 341 97-31856
E-Mail Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!
Sprechzeit

Office hours in WS 2017/18:
WED, 10:00-11:30
and by appointment

Kurzbiographie

04/16 IKUD Göttingen:
Certificate as an intercultural trainer

since 08/15 University of Leipzig, Department of Primary
and Pre-Primary Education
Research assistant for TEYL/TEFL in Primary School
(Grundschuldidaktik Englisch
)

02/15 - 08/15
University of Leipzig, Department of Primary
and Pre-Primary Education
Qualified teacher for special tasks
(Schulpädagogik des Primarbereichs)

08/14 - 09/15 Primary School "Freie Landschule Osterhausen"
Teacher at primary school

04/13 - 07/14 Primary School "Frohe Zukunft"
Traineeship and second state examination

2008 - 03/13 University of Halle/Wittenberg
Studies and first state examination
Teacher training programm for primary school teachers
(subjects: German, mathematics, English, PE)
Teaching practicum at St. Clare`s Primary School Dublin

03/1990 Born in Gera (Thuringia)



Publications

Journals:

Wildenauer, V. (2017). Shelley Ann Vernon: Fun ESL Role-Plays and Skits for Children. Grundschule Englisch, 03/17.

Wildenauer, V. (2017). My favourite sport activities. Grundschule Englisch, 03/17.

Wildenauer, V. (2016). "It`s a book". Rollenspiel als past-storytelling activity. Grundschulmagazin Englisch, 04/2016, 23-26.

Wildenauer, V. (2016). What would you do with the man on the island? Sache Wort Zahl. Lehren und Lernen in der Grundschule. Heft 157: Migration, 157/44, 54-60.

Publikationen

  • Wildenauer, Vanessa: "It`s a book". Rollenspiel als past-storytelling activity. In: Grundschulmagazin Englisch, 2016, 4, 23-26.
  • Wildenauer, Vanessa: What would you do with the man on the island? In: Sache Wort Zahl. Lehren und Lernen in der Grundschule, 2016, 157/44, 54-60.

Vorträge und Präsentationen

10/11/2017

“Help me to structure my lesson, please!“ – Suitable scaffolding techniques for the Primary English Classroom (Workshop 3: Symposium Lernwerkstatt, University Leipzig)

25/09/2017 "Intercultural competence development in the PELT study program" (BIFFBIE: poster presentation, University Osnabrück)
15/09/2017 "Negotiating perspectives: TYLL student teachers' interactions during intercultural competence training" (Arte Symposium, University Hanover)
04/03/2017 "Building a scaffold for my lesson by using storytelling activities." (26. GMF-Sprachentag, University Halle)
01/12/2016 "Discussing psychologcial methods to evaluate
intercultural trainings" (Reserach colloquium: University Leipzig)
23/11/2016 "Methods to evaluate intercultural trainings"
(Guided discussion with members of the FINKA project: Friedrich-Schiller-University Jena)
28/10/2016 "Authentic Storybooks"
(Workshop 7: Symposium for the reopening of the Lernwerkstatt, University Leipzig)
28/09/2016 "Benefits and challenges of using the IDI- Messung interkultureller Kompetenzen" (12. Nachwuchstagung DGFF: University Frankfurt am Main)
08/06/2016 "Building bridges for language and culture"-Sensibilisierung für Heterogenität und Entwicklung interkultureller Kompetenz von Grundschullherkräften des Faches Englisch
(research colloquium: university Leipzig)

11/03/2016 "Konfliktdefinitionen, Konfliktarten und Konfliktlösung"
(seminar about conflict constructs and solving:
IKUD® Seminar Göttingen)

20/02/2016 "Interkulturelles Trainingskonzept“
(seminar about an intercultural trainee concept:
IKUD® Seminar Göttingen)

02/12/2015 "Building bridges for language & culture Sensibilisierung für Herterogenität und Entwicklung interkultureller Kompetenzen von Grundschullehrkräften des Faches Englisch"
(poster presentation at the
dies academicus 2015: university Leipzig)

24/09/2014

"Mach dich auf den Weg: Inklusion im Gymnasialbereich“
Professional development workshop for
trainee teachers
(seminar about inclusion in secondary school: national seminar for
trainee teachers Halle)


Zuletzt aktualisiert: Donnerstag, 16. November 2017 15:11