Personenseite
Vanessa Wildenauer
projekte und
Publikationen
Grundschuldidaktik Englisch Wissenschaftliche Mitarbeiterin |
|
---|---|
Kontakt |
Universität Leipzig Erziehungswissenschaftliche Fakultät Grundschuldidaktik Englisch Marschnerstr. 31, 04109 Leipzig Raum 134 Telefon +49 (0) 341 97-31856 E-Mail Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein! |
Sprechzeit | Office hours in SS 2018: |
Kurzbiographie
04/16 | IKUD Göttingen: Certificate as an intercultural trainer |
since 08/15 | University of Leipzig, Department of Primary and Pre-Primary Education Research assistant for TEYL/TEFL in Primary School (Grundschuldidaktik Englisch) |
02/15 - 08/15 |
University of Leipzig, Department of Primary and Pre-Primary Education Qualified teacher for special tasks (Schulpädagogik des Primarbereichs) |
08/14 - 09/15 | Primary School "Freie Landschule Osterhausen" Teacher at primary school |
04/13 - 07/14 | Primary School "Frohe Zukunft" Traineeship and second state examination |
2008 - 03/13 | University of Halle/Wittenberg Studies and first state examination Teacher training programm for primary school teachers (subjects: German, mathematics, English, PE) Teaching practicum at St. Clare`s Primary School Dublin |
03/1990 | Born in Gera (Thuringia) |
Publications
Journals:
Wildenauer, V. (2017). Shelley Ann Vernon: Fun ESL Role-Plays and Skits for Children. Grundschule Englisch, 03/17.
Wildenauer, V. (2017). My favourite sport activities. Grundschule Englisch, 03/17.
Wildenauer, V. (2016). "It`s a book". Rollenspiel als past-storytelling activity. Grundschulmagazin Englisch, 04/2016, 23-26.
Wildenauer, V. (2016). What would you do with the man on the island? Sache Wort Zahl. Lehren und Lernen in der Grundschule. Heft 157: Migration, 157/44, 54-60.
Publikationen
-
Wildenauer, Vanessa: "It`s a book". Rollenspiel als past-storytelling activity. In: Grundschulmagazin Englisch, 2016, 4, 23-26.
-
Wildenauer, Vanessa: What would you do with the man on the island? In: Sache Wort Zahl. Lehren und Lernen in der Grundschule, 2016, 157/44, 54-60.
Vorträge und Präsentationen
10/11/2017 |
“Help me to structure my lesson, please!“ – Suitable scaffolding techniques for the Primary English Classroom (Workshop 3: Symposium Lernwerkstatt, University Leipzig) |
25/09/2017 | "Intercultural competence development in the PELT study program" (BIFFBIE: poster presentation, University Osnabrück) |
15/09/2017 | "Negotiating perspectives: TYLL student teachers' interactions during intercultural competence training" (Arte Symposium, University Hanover) |
04/03/2017 | "Building a scaffold for my lesson by using storytelling activities." (26. GMF-Sprachentag, University Halle) |
01/12/2016 | "Discussing psychologcial methods to evaluate intercultural trainings" (Reserach colloquium: University Leipzig) |
23/11/2016 | "Methods to evaluate intercultural trainings" (Guided discussion with members of the FINKA project: Friedrich-Schiller-University Jena) |
28/10/2016 | "Authentic Storybooks" (Workshop 7: Symposium for the reopening of the Lernwerkstatt, University Leipzig) |
28/09/2016 | "Benefits and challenges of using the IDI- Messung interkultureller Kompetenzen" (12. Nachwuchstagung DGFF: University Frankfurt am Main) |
08/06/2016 | "Building bridges for language and culture"-Sensibilisierung für Heterogenität und Entwicklung interkultureller Kompetenz von Grundschullherkräften des Faches Englisch (research colloquium: university Leipzig) |
11/03/2016 | "Konfliktdefinitionen, Konfliktarten und Konfliktlösung" (seminar about conflict constructs and solving: IKUD® Seminar Göttingen) |
20/02/2016 | "Interkulturelles Trainingskonzept“ (seminar about an intercultural trainee concept: IKUD® Seminar Göttingen) |
02/12/2015 | "Building bridges for language & culture Sensibilisierung für Herterogenität und Entwicklung interkultureller Kompetenzen von Grundschullehrkräften des Faches Englisch" (poster presentation at the dies academicus 2015: university Leipzig) |
24/09/2014 |
"Mach dich auf den Weg: Inklusion im Gymnasialbereich“ |
Zuletzt aktualisiert: Donnerstag, 16. November 2017 15:11