Profile
Professional career
- since 01/2021
- 09/2014 - 12/2020
- since 06/2010
- 10/2015 - 09/2018
- 06/2012 - 11/2015
- 09/2011 - 11/2012
- 08/2009 - 05/2010
- 08/2009 - 09/2009
Education
- 05/2010 - 02/2014
- 10/2003 - 03/2009
- Bilingual and monolingual children's different adherence to the Mutual Exclusivity Constraint when learning novel adjectivesGroba, AgnesDuration: 10/2017 – 01/2019Involved organisational units of Leipzig University: Pädagogik im Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation
- Das kindliche Adjektivlexikon: Rezeptive Erwerbsalterdaten und die Verteilung semantischer KlassenGroba, AgnesDuration: 03/2017 – 03/2018Involved organisational units of Leipzig University: Pädagogik im Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation
- Sprachdiagnostik und -therapie mehrsprachiger Kinder mit SprachentwicklungsstörungenGroba, AgnesDuration: 10/2016 – 12/2018Involved organisational units of Leipzig University: Pädagogik im Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation
- Groba, A.; De Houwer, A.; Obrig, H.; Rossi, S.Bilingual and Monolingual First Language Acquisition Experience Differentially Shapes Children's Property Term Learning: Evidence from Behavioral and Neurophysiological MeasuresBrain Sciences. 2019. 9 (2).
- Groba, A.Einschätzungsdaten zum rezeptiven Erwerbsalter von 258 deutschen Adjektiven mit Implikationen für die kindliche AdjektiventwicklungIn: Baumann, C.; Dabóczi, V.; Hartlmaier, S. (Eds.)Berlin, Boston: De Gruyter. 2018. p. 350-392.
- Groba, A.Diagnostik der Sprachentwicklung bei mehrsprachigen KindernIn: Spreer, M. (Ed.)München: Ernst Reinhardt Verlag. 2018. p. 156-184.
- Groba, A.Bilinguale Ausrichtung in der Sprachtherapie mit mehrsprachigen Kindern – Aktuelle Forschungslage und EmpfehlungenIn: Blechschmidt, A.; Schräpler, U. (Eds.)Basel: Schwabe Verlag. 2018. pp. 147–167.
- Groba, A.; De Houwer, A.; Mehnert, J.; Rossi, S.; Obrig, H.Bilingual and monolingual children process pragmatic cues differently when learning novel adjectivesBilingualism: Language and Cognition. 2017. 21 (2). pp. 384–402.
-
Introduction to Educational Theory: Special Needs in Speech and Language
-
Diagnosis and Support Planning for Children with Speech and Language Impairments
-
Supporting Children with Special Needs in Speech and Language in Inclusive Classrooms
-
Diagnostic and Intervention Methods for Children with Speech and Language Impairments
-
Evidence Based Support - Research, Development and Innovation with Focus on Language and Communication
-
Classes taught outside the University of Leipzig