Dr. Agnes Groba

Dr. Agnes Groba

Research Fellow

Pädagogik im Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation
Haus 5
Marschnerstraße 29d/e, Room 250
04109 Leipzig

Phone: +49 341 97 - 31546
Fax: +49 341 97 - 31549

Professional career

  • since 01/2021
  • 09/2014 - 12/2020
  • since 06/2010
  • 10/2015 - 09/2018
  • 06/2012 - 11/2015
  • 09/2011 - 11/2012
  • 08/2009 - 05/2010
  • 08/2009 - 09/2009

Education

  • 05/2010 - 02/2014
  • 10/2003 - 03/2009
  • Bilingual and monolingual children's different adherence to the Mutual Exclusivity Constraint when learning novel adjectives
    Groba, Agnes
    Duration: 10/2017 – 01/2019
    Involved organisational units of Leipzig University: Pädagogik im Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation
    show details
  • Das kindliche Adjektivlexikon: Rezeptive Erwerbsalterdaten und die Verteilung semantischer Klassen
    Groba, Agnes
    Duration: 03/2017 – 03/2018
    Involved organisational units of Leipzig University: Pädagogik im Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation
    show details
  • Sprachdiagnostik und -therapie mehrsprachiger Kinder mit Sprachentwicklungsstörungen
    Groba, Agnes
    Duration: 10/2016 – 12/2018
    Involved organisational units of Leipzig University: Pädagogik im Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation
    show details

more projects

  • Groba, A.; De Houwer, A.; Obrig, H.; Rossi, S.
    Bilingual and Monolingual First Language Acquisition Experience Differentially Shapes Children's Property Term Learning: Evidence from Behavioral and Neurophysiological Measures
    Brain Sciences. 2019. 9 (2).
    show details
  • Groba, A.
    Einschätzungsdaten zum rezeptiven Erwerbsalter von 258 deutschen Adjektiven mit Implikationen für die kindliche Adjektiventwicklung
    In: Baumann, C.; Dabóczi, V.; Hartlmaier, S. (Eds.)
    Berlin, Boston: De Gruyter. 2018. p. 350-392.
    show details
  • Groba, A.
    Diagnostik der Sprachentwicklung bei mehrsprachigen Kindern
    In: Spreer, M. (Ed.)
    München: Ernst Reinhardt Verlag. 2018. p. 156-184.
    show details
  • Groba, A.
    Bilinguale Ausrichtung in der Sprachtherapie mit mehrsprachigen Kindern – Aktuelle Forschungslage und Empfehlungen
    In: Blechschmidt, A.; Schräpler, U. (Eds.)
    Basel: Schwabe Verlag. 2018. pp. 147–167.
    show details
  • Groba, A.; De Houwer, A.; Mehnert, J.; Rossi, S.; Obrig, H.
    Bilingual and monolingual children process pragmatic cues differently when learning novel adjectives
    Bilingualism: Language and Cognition. 2017. 21 (2). pp. 384–402.
    show details

more publications

  • Introduction to Educational Theory: Special Needs in Speech and Language

  • Diagnosis and Support Planning for Children with Speech and Language Impairments

  • Supporting Children with Special Needs in Speech and Language in Inclusive Classrooms

  • Diagnostic and Intervention Methods for Children with Speech and Language Impairments

  • Evidence Based Support - Research, Development and Innovation with Focus on Language and Communication

  • Classes taught outside the University of Leipzig