Profile
Professional career
- 10/2011 - 12/2011
Student Assistant at the Faculty of Education, University of Leipzig - 01/2012 - 07/2012
Research Assistant at the Faculty of Education (Student Advisory Service, StiL-Project), University of Leipzig - since 02/2014
Research Assistant in the Department of Primary School Didactics in General Studies with Special Focus on Natural Science and Technology (VProf. Dr. Brunhild Landwehr; Prof. Dr. Kim Lange-Schubert), University of Leipzig
Education
- 10/2007 - 09/2010
Study of Polyvalent Bachelor for the Teaching Profession (B.A.), University of Leipzig - 10/2010 - 09/2012
Master of Education for the Teaching Profession at Elementary Schools (M.Ed.), University of Leipzig - 02/2013 - 01/2014
One-year Traineeship for the Teaching Profession at Elementary Schools in Saxony
- Encountering Learning Difficulties in science education by Developing Digital Learning OpportunitiesWollmann, KarlDuration: 10/2018 – 09/2019Funded by: BMBF Bundesministerium für Bildung und ForschungInvolved organisational units of Leipzig University: Grundschuldidaktik Sachunterricht unter besonderer Berücksichtigung von Naturwissenschaft und Technik
- Wollmann, K.; Schlotter, K.Feuer löschen wie die Profis. Kinder erkunden, was sie im Brandfall tun könnenGrundschule Sachunterricht. 2016. pp. 17–23.
- Schlotter, K.Lichterfeste der Welt. Internationale Feste als Zugang zu interkulturellem LernenGrundschule Sachunterricht. 2016. pp. 24–28.
- Liebers, K.; Landwehr, B.; Marquardt, A.; Schlotter, K. (Eds.)Lernprozessbegleitung und adaptives Lernen in der Grundschule : Forschungsbezogene BeiträgeWiesbaden: Springer VS. 2015.ISBN: 978-3-658-11345-2
- Lange-Schubert, K.; Schlotter, K.Professionelle Kompetenzen von Lehrpersonen im SachunterrichtIn: Kahlert, J.; Fölling-Albers, M.; Götz, M.; Hartinger, A.; Miller, S.; Wittkowske, S. (Eds.)Handbuch Didaktik des Sachunterrichts. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt. 2022. pp. 93–99.
- Schlotter, K.‚Lebenslanges, berufsbegleitendes Lernen‘ als Kompetenzanforderung an Sachunterrichtslehrkräfte: eine explorative Studie in Bezug auf deren Lernverhalten sowie Verständnis von der Konzeption eines aktuell diskutierten, bildungswirksamen SachunterrichtsDoctoral thesis. 2023.