Dr. Kezia Schlotter

Dr. Kezia Schlotter

Research Fellow

Grundschuldidaktik Sachunterricht unter besonderer Berücksichtigung von Naturwissenschaft und Technik
Haus 3
Marschnerstraße 31, Room 015
04109 Leipzig

Phone: +49 341 97-31467
Fax: +49 341 97-31459

Professional career

  • 10/2011 - 12/2011
    Student Assistant at the Faculty of Education, University of Leipzig
  • 01/2012 - 07/2012
    Research Assistant at the Faculty of Education (Student Advisory Service, StiL-Project), University of Leipzig
  • since 02/2014
    Research Assistant in the Department of Primary School Didactics in General Studies with Special Focus on Natural Science and Technology (VProf. Dr. Brunhild Landwehr; Prof. Dr. Kim Lange-Schubert), University of Leipzig

Education

  • 10/2007 - 09/2010
    Study of Polyvalent Bachelor for the Teaching Profession (B.A.), University of Leipzig
  • 10/2010 - 09/2012
    Master of Education for the Teaching Profession at Elementary Schools (M.Ed.), University of Leipzig
  • 02/2013 - 01/2014
    One-year Traineeship for the Teaching Profession at Elementary Schools in Saxony
  • Encountering Learning Difficulties in science education by Developing Digital Learning Opportunities
    Wollmann, Karl
    Duration: 10/2018 – 09/2019
    Funded by: BMBF Bundesministerium für Bildung und Forschung
    Involved organisational units of Leipzig University: Grundschuldidaktik Sachunterricht unter besonderer Berücksichtigung von Naturwissenschaft und Technik
    show details

more projects

  • Wollmann, K.; Schlotter, K.
    Feuer löschen wie die Profis. Kinder erkunden, was sie im Brandfall tun können
    Grundschule Sachunterricht. 2016. pp. 17–23.
    show details
  • Schlotter, K.
    Lichterfeste der Welt. Internationale Feste als Zugang zu interkulturellem Lernen
    Grundschule Sachunterricht. 2016. pp. 24–28.
    show details
  • Liebers, K.; Landwehr, B.; Marquardt, A.; Schlotter, K. (Eds.)
    Lernprozessbegleitung und adaptives Lernen in der Grundschule : Forschungsbezogene Beiträge
    Wiesbaden: Springer VS. 2015.
    show details
  • Lange-Schubert, K.; Schlotter, K.
    Professionelle Kompetenzen von Lehrpersonen im Sachunterricht
    In: Kahlert, J.; Fölling-Albers, M.; Götz, M.; Hartinger, A.; Miller, S.; Wittkowske, S. (Eds.)
    Handbuch Didaktik des Sachunterrichts. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt. 2022. pp. 93–99.
    show details
  • Schlotter, K.
    ‚Lebenslanges, berufsbegleitendes Lernen‘ als Kompetenzanforderung an Sachunterrichtslehrkräfte: eine explorative Studie in Bezug auf deren Lernverhalten sowie Verständnis von der Konzeption eines aktuell diskutierten, bildungswirksamen Sachunterrichts
    Doctoral thesis. 2023.
    show details

more publications