Katrin Hahn-Laudenberg: 

  • Hahn-Laudenberg, K. (2022). Die Schülervertretung. In: Beutel, W., Gloe, M., Himmelmann, G., Lange, D., Reinhardt, V. & Seifert, A. (Hrsg.) Handbuch Demokratiepädagogik. Schwalbach: Wochenschau. S. 724-736
  • Hahn-Laudenberg, K. (2022). Kompetenzorientiert unterrichten: Gestaltung von Anforderungssituationen und kognitiv aktivierenden Lernaufgaben. In: Sander, W. & Pohl, K. (Hrsg.) Handbuch politische Bildung. S. 543-553. 
  • Deimel D., Hahn-Laudenberg, K., Ziemes, J. F. & Abs, H. J. (2022). Civic education and social interactions at school as drivers of intended electoral participation: Similarities and differences in four European school systems. Education, Citizenship and Social Justice. 10.1177/17461979221114549

Marcus Kindlinger: 

  • Molitor, A.-L., Kindlinger, M., Trempler, K., Schellenbach-Zell, J. & Hartmann, U. (2022). Wie gehen Lehrkräfte bei der Reflexion pädagogischer Situationen mit Literaturquellen um? Vorstellung eines Kodierschemas. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 15(1). S. 137-153.  
  • Kindlinger, M. (2021). Meta-reflexivity and epistemic cognition in social science teacher education. Journal of Social Science Education, 20(3). S. 29-54. https://doi.org/10.11576/jsse-4087
  • Hartmann, U., Kindlinger, M., & Trempler, K. (2021). Integrating information from multiple texts relates to pre-service teachers’ epistemic products for reflective teaching practice. Teaching and Teacher Education, 97. https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103205