Literatur zu Poster "Pädagogische Gebrauchstauglichkeit digitaler Lernumgebungen im Leseunterricht der Primarstufe"

Betthäuser, B. A., Bach-Mortensen, A. M. & Engzell, P. (2023). A systematic review and meta-analysis of the evidence on learning during the COVID-19 pandemic. Nature human behaviour. (7), p. 375–385.

DIN EN ISO 9241-11:2018-11, Ergonomics of human-system interaction - Part 11: Usability: Definitions and concepts (ISO 9241-11:2018); German version EN ISO 9241-11:2018. Berlin. Beuth Verlag GmbH.

Junger, R., Hanke, J., Liebers, K. & Diehl, K. (2023). Digitale alltagsintegrierte Förderdiagnostik mit DAF-L – Ein Ansatz für nachhaltige Diagnostik und Förderung? In M. Haider, R. Böhme, S. Gebauer, C. Gößinger, M. Munser-Kiefer & A. Rank (Hrsg.), Nachhaltige Bildung in der Grundschule (S. 203–208). Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt.

Kähler, B., & Zettl, Annabel & Prinz, Fabian. (2019). Nutzerfreundliche Softwaregestaltung in der Pflegedokumentation: Handreichung für Softwareentwickler. https://www.bgw-online.de/resource/blob/8484/7b3f62956b9f4e76d22fb0bf0aa70e42/bgw-09-14-114-bgw-test-pflegedokumentation-handreichung-softwareentwickler-data.pdf

Lueger, M. & Forschauer, U. (2018). Artefaktanalyse: Grundlagen und Verfahren. Wiesbaden: Springer VS.

McElvany, N., Lorenz, R., Frey, A., Goldhammer, F., Schilcher, A. & Stubbe, T. C. (2023). Kapitel 1 IGLU 2021: Zentrale Befunde im Überblick. In: IGLU 2021. Lesekompetenz von Grundschulkindern im internationalen Vergleich und im Trend über 20 Jahre [Chapter 1 IGLU 2021: Central Findings in an overview. In: IGLU 2021. Reading competence of elementary school children in an international comparison and the trend over 20 years., own translation]. p. 13-25. Waxmann Verlag GmbH.  

Mullis, I.V.S., von Davier, M., Foy, P., Fishbein, B., Reynolds, K.A., & Wry, E. (2023). PIRLS 2021 International Results in Reading. Boston College, TIMSS & PIRLS International Study Center. https://doi.org/10.6017/lse.tpisc.tr2103.kb5342

Souvignier, E. (2021). Interventionsforschung im Kontext Schule. In Hascher, T., Idel, TS., Helsper, W. (eds) Handbuch Schulforschung. Springer VS, Wiesbaden.

Stecker, P. M., Fuchs, L. S. & Fuchs, D. (2005): Using curriculum-based measurement to improve student achievement: Review of research. Psychology in the Schools, 42 (8), 795-819.